11.8.2014

Kalmarin 2014 etukäteistaktiikka ja tavoitteet

Ensisijainen tavoite Kalmarissa on päästä maaliin, koska kyseessä on ensimmäinen täysimatka tälle jehulle.

Toissijaiseksi tavoitteeksi asetan 12 tunnin alituksen. Kaikki aikatavoitteet tässä lajissa ovat toki hölmöjä varsinkin ensimmäisellä kerralla, sillä kaikenlaista yllättävää saattaa sattua matkan varrella.

Henkilökohtaisen tyytyväisyystakuun asetan 11 tuntiin ja 30 minuuttiin. Jos sen alle kykenen, niin olen todella tyytyväinen.

Jos kaikki menee unelmasti niin 11:18 alitus on tähtäimessä, sillä eräs harjoituskaveri veti tuollaisen ajan omassa debyytissään vuosi sitten ja jos tuo aika puhkeaa, niin olen onneni kukkuloilla.


Taktiikka puolestaan on lähteä tavoittelemaan yhden tunnin ja 20 minuutin aikaa uinnissa keskittyen rauhallisuuteen ja piiiiiitkääääään liukuun. Pyöräilyssä en aio välittää keskinopeudesta ja olenkin sen jo piilottanut mittarista, kun se siihen Sääksen pikamatkaa varten ilmaantui ja unohtui. Keskityn siihen että syke tippuisi uinnin jälkeen mahdollisimman nopeasti 130een ja pysyisi alle 135n suurimman osan matkaa. Ja noudatan valmentajan ohjetta joka kuului että pyöräilyn pitää tuntua mukavalta, muuten juoksu tuntuu karmealta. Juoksussa tehdään sitten se mitä pystytyään, mutta 5:30 kilometrivauhtia pyrin tavoittelemaan juoma-asemien välillä ja sitten kävelemään juoma-asemat.


Jos nyt joku lukijoista innostuisi väliaikojani seuraamaan, niin tässäpä hiukan haarukkaa:
UINTI 1:20 - 1:30 ( 9:20 - 9:40 Suomen aikaa)
PYÖRÄ 5:30 - 6:00 ( 15:00 - 15:40 )
JUOKSU 3:45 - 4:30 ( 18:45 - 20:05 )
10:45 on absoluuttisen teoreettinen maksimisuoritus meikäläiselle. Silloin täytyy sattua täydellinen peesi uintiin, hitonmoinen myötätuuli pyöräilyyn ja muutenkin ihan pöljä päivä, joten sellaista en todellakaan usko saavuttavani. Koska arvelen pääseväni lähtemään noin kello 7:05 paikallista aikaa, niin maalissa mun pitää Suomen aikaa olla viimeistään, 20:05. Nuo muut aikatavoitteet tarkoittavat maaliintuloaikoja 19:35 ja 19:27.


Yhtenä tavoitteena on olla kisan nopein Löfgren, sillä tällä kertaa olen varmasti kisan nopein Markku, jos vain saavun maaliin. Kotimaisissa kisoissa toi hommeli on ollut päinvastoin.

Mun numero on 1862. Vuonna 1862
- avattiin Suomen ensimmäinen rautatie Helsingistä Hämeenlinnaan ja mitä ilmeisemmin myös takaisin
- syntyivät Helene Schjerfbeck ja Santeri Alkio
- kuoli Samuel Colt kihtiin

Twitteriin saataan heittää kommenttia kisapaikalta ja siellähän mä esiinnyn identiteetillä @MatuCaneX

5 kommenttia:

  1. Mielettömästi tsemppiä Kalmariin!!! Täällä todellakin ollaan ruudun ja kännykän äärellä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon. Pakkaukset alkavat olemaan aika hyvässä hantissa, illalla paattiin.

      Poista
  2. Tuuli Aqua Plus12.8.2014 klo 20.35.00

    Tsemppiä Markku! Innolla odotan lauantaita että pääsee seuraamaan teidän kaikkien menoa.

    VastaaPoista
  3. Tsemppiä, tsemppiä ja vielä kerran tsemppiä! Tiedät kyllä miksi =)

    VastaaPoista
  4. Paljon tsemppiä kisaan ja suotuisia kelejä!

    VastaaPoista